Een muziekfiets, Buurman en Buurman en! lalala Melodietjes.

Hier post 7: Een muziekfiets, Buurman en Buurman en! lalala Melodietjes.
—————(en het liedje van de moeder uit groep 3, Stefanie)

Bekijk ook post

1: Een heus KLANK LAB voor de onderbouw.
2: Naar klank/muziek VISSEN!? Dat kan toch niet?
3: Aan de slag met de Theramin.
4: Klankspulletjes voor in het KLANK-LAB
5: Ditjes en datjes uit het KLANK_LAB vlak voor de mei vakantie.
6: Ook na de mei vakantie weer een KLANK-LAB vol spannend experiment!

Eerst heeft de professOOR op de dag ervoor alles neergezet, en uitgetest.

a

Wat hebben we gedaan?

 

Vandaag maar 4 foto’s gemaakt, van spel op de Muziekfiets.

 

We hebben  allerlei soorten ritmes ontdekt, op de muziekfiets!

De muziekfiets heeft ook 25 verschillende klanken!!!!

Eigenlijk maar 24, maar de professOOR heeft de voorband er af gehaald en het voorwiel van de muziekfiets klinkt nu ook lekker.

xx

Voor dat we op de muziekfiets gingen spelen hebben we eerst korte en heel grappige samples gemaakt van de Buurman en Buurman DVD.

Waarmee? Natuurlijk met de Klankvanger…(de  sampler) tjonge jonge wie weet dat nou nog niet 😉

Met 2 hele goede microfoons! Dat heeft de professOOR aan de kinderen laten horen met een groot bekken, die hij vlak bij zo’n microfoon hield.

Dat gonst heel mooi laag, en is zonder microfoon alleen te horen met je oor er vlak bij.

bosphorus-satnt-wideride

We ontdekten in de Buurman en Buurman fragmenten steeds een ander ritme, en drumde er vaak lekker op los. De ProfessOOR werd soms helemaal blij als kinderen lekker uit hun dak gingen, en heel goed speelde 🙂

Ook dit ‘’muziekfietsspel’’ van de kinderen hebben we gevangen, samen met die Buurman en Buurman fragmenten. Ook klapten of dansten we soms allemaal mee met het ritme, of zongen met de woorden van Buurman en Buurman mee. En een paar groepen hebben ook met de zelfgemaakte klank ‘’instrumenten’’ meegespeeld 🙂

c

b

Steeds als een van de kinderen dat had gedaan, werd er een drumstokje op de grond gelegd en dan was het andere drumstokje ineens een dirigeerstokje, er werd dan steeds een ander melodietje ‘’gelalallalaat’’ door deze dirigent, en als er dan met dat dirigentstokje naar de andere kinderen (het publiek) werd gewezen herhaalde we op dat moment met zijn allen dat melodietje weer.

Dat is fijn om te doen een melodietje lalalen, en een heel koor doet precies wat jij wilt 😉

 

Met een Otomatone liet de professOOR horen, dat een melodietje uit verschillende tonen bestaat.

(als je een vinger over de verticale strook op en neer schuift, hoor je steeds een hoge of lagere klank)

Je kan er ook een liedje op spelen.

otamatone1

Met de 2 groepen 3 hebben we het liedje van Stefanie (de moeder uit groep 3) gedaan. In 2 uitvoeringen, de oorspronkelijke, en een met een swingende drums en basmelodie. Samen met plaatjes die bij het liedje hoorde. Dat deden de kinderen heel goed 🙂

En kijk eens aan 5 meisjes die spelen op een muziekfiets! Waar zie je het nog tegenwoordig 😉

d

 

 

1 reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: