EXPO! De kunst van het nablijven

foto 5    IMG_5751[2]

IMG_5753[1]   foto 4

Expositie van Leslie, Sophie, Roxan, Robin en Kasper.

De kunst van het nablijven.
Drie keer op een dinsdagmiddag bleven 5 leerlingen van groep 8 na.
Niet voor straf, maar om lekker te werken in het atelier.

Kom je kijken wat ze gemaakt hebben?
Dinsdagmiddag 18 november om 15.00 u. is de opening van hun expositie.
Te bezichtigen tot en met vrijdag.
In het extra lokaal van groep 8.

Lees hieronder wat ze zelf hebben geschreven over de dinsdagmiddagen.

Robin en Kasper:

Atelier op dinsdag

In de eerste les hebben we een dier getekend en die vergroot. daarna hebben we een patroon er van gemaakt.

In de tweede les hebben we het patroon over getrokken met kit en laten drogen (dat duurde wel erg lang).

In de derde les hebben we het kit er af gehaald maar dat was niet zo’n succes.

Daarna hebben we het patroon uitgeknipt en buiten hebben we stukken hout en andere voorwerpen uitgezocht. Ons patroon hebben we er toen mooi op geplakt.

foto 15 foto 2k 

 

foto 25 foto 1r

Sophie, Roxan en Leslie:

In de eerste les hebben we allemaal een dier gekozen dat we daarna hebben getekend. Toen dat klaar was heeft Neelke onze dieren vergroot en daarna hebben we ze uitgeknipt.

In de tweede les hebben we met onze vergrootte dieren een patroon gemaakt op een nog groter vel papier. Daarna plakten we er een groot stuk plastic overheen en trokken ons patroon over met kit.

In de derde les waren onze kit-tekeningen opgedroogd maar toen we ze van de plastic zak af haalden werd het een soort bol rare wormen (ook leuk). Daarna hebben ons patroon op dat grote vel papier uitgeknipt en een paar kinderen hebben+ er wat in 3D bij gemaakt dat met ons dier te maken had. Klaar!

Meningen:

Sophie: “Ik heb een paard getekend en er een soort stal bij gemaakt, het leukste vond ik om mijn patroon over te trekken met kit en het er af te halen.”

foto 4s2 foto 354

Roxan: “Ik heb een zwaan getekend. Ik moest drie keer tekenen om het helemaal goed te kunnen. Het zag er heel vaag uit toen alles vergroot werd. Het patroon was heel mooi geworden, maar toen we kit er over heen spoten, was dat best lastig. En het was grappig dat het uiteindelijk een rare bol werd, maar het jammere was dat je dier van kit niet echt meer een dier is geworden… Ik heb toen uiteindelijk golven gemaakt waar mijn zwaan over heen zwom.”

foto l32 foto 3l

Leslie: “ik heb een hond getekend ontzettend leuk maar bij mij kwamen er allemaal open plekken met het kit dat was wel jammer de laatste dag maar dat is zo weer over als ik mijn kamer netjes hou .voor de rest zou ik het vooral jammer vinden als Neelke weg gaat van school want ik vindt haar fantastisch.

Bedankt jongens en meiden. Jullie hebben hard gewerkt en dat is aan het eindwerk te zien.
De kit was inderdaad niet zo’n succes. Maar dat hoort erbij als kunstenaar. Soms probeer je wat en dan mislukt dat. Gelukkig was het wel heel leuk om te doen, maar het werk was te slap toen het droog was.

Veel plezier met de expositie!

Neelke

Plaats een reactie